Tuesday, November 6, 2012
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား အခ်ိန္ၾကာျမင္႔စြာ ပိတ္ဆုိ႔ေနရျခင္း၏ အဓိက အေၾကာင္း
အရင္းမွာ အခ်က္ျပ မီးပြိဳင္႔ မွန္ကန္မႈမရွိျခင္းႏွင္႔ သတ္မွတ္လမ္းဧရိယာမ
ျပည္႔၍ျဖစ္ေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားထံက သိရသည္။
"ကားေတြ မ်ားလာတာနဲ႔ေတာ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ သူမ်ားႏုိင္ငံေတြမွာဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံထက္မ်ားပါတယ္။ ဘယ္ကားသမားပဲ ေမးၾကည္႔ၾကည္႔ပါ။ မီးပြဳိင္႔ေပးခ်ိန္ မမွန္တာက အဓိကလုိျဖစ္ေနတာ။"ဟု ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္း တကၠစီေျပးဆြဲေနသူ ေက်ာ္ထက္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္းရွိ ကိန္းကဏန္းျဖင္႔ ေဖာ္ျပေသာ မီးပြဳိင္႔မ်ားမွာ စကၠန္႔ (၃၀)ၾကာခ်ိန္၊ စကၠန္႔ (၉၀)ၾကာခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ာ းရွိၿပီး အဆုိမီးပြဳိင္႔
မ်ားသည္ မီး ၀ါ၊ စိမ္း၊ နီျဖင္႔သာ အသုံးျပဳေနျခင္းျဖစ္သည္။
မီးပြဳိင္႔မ်ားတြင္ တစ္ဖက္ယာဥ္ေၾကာမွ ထြက္ခြာရန္ မီးစိမ္းျပေနခ်ိန္၌ အျခားတစ္ဖက္ယာဥ္ေၾကာမွ ရပ္တန္႔ရန္၊ မီးနီျပအေျခအေနတြင္ လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚ၌ ယာဥ္မ်ား ရပ္တန္႔ထားျခင္းေၾကာင္႔ ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား
ျဖစ္ေပၚလာၿပီး အခ်ိန္ၾကာျမင္႔စြာ လမ္းပိတ္ဆုိ႔မႈ မ်ားျဖစ္ေပၚလာရျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း ခရီးသြားျပည္သူမ်ားထံက သိရသည္။
"လမ္းေတြမွာၾကည္႔ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ လမ္းဧရိယာကုိ မျပည္႕ေတာ႔ဘူး။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ထဲမွာဆုိ ကၽြန္မ တုိ႔ ေတြ႔တာ ျပည္လမ္းမႀကီး တစ္ခုပဲရွိတယ္။ ဒါေတာင္ျပည္လမ္းက အစအဆုံး မဟုတ္ဘူးေနာ္။(၈)မုိင္ကေန လွည္းတန္း
ေလာက္ အထိပဲ။ ဘယ္ကားမွ မၾကပ္ဘူး။ အင္းစိန္လမ္းဆုိ အခ်ိန္ျပည္႔ လမ္းပိတ္တာ ႀကဳံရတယ္"ဟုအင္းစိန္မွလွည္း တန္းသုိ႔ ေန႔စဥ္သြားလာေနသူ
မေအးမိစံက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္းရွိ လမ္းမႀကီး (၇)ခုမွာ (၇၂)ေပရွိၿပီး အျခားလမ္းမ်ားမွာ (၄၈)ေပႏွင္႔ ေပ(၆၀)ရွိၿပီး (၂၀၁၀) ခုႏွစ္အတြင္းက အဆိုပါလမ္းမမ်ား၌ ယာဥ္တစ္သိန္းကိုးေသာင္းေက်ာ ္သာ
သြားလာ ေနၾကၿပီး ယခု (၂၀၁၂) ခုႏွစ္တြင္ ယာဥ္အ စီးေရ ႏွစ္သိန္း ႏွစ္ေသာင္း
ေက်ာ္ သြားလာမႈရွိေၾကာင္း သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ သိရသည္။
"အခုဆုိ ကားသစ္ေတြ ၀င္လာတာမ်ားတာနဲ႔အမွ် လမ္းေတြ ၾကပ္လာႏုိင္
ပါတယ္။ အင္းစိန္လမ္းတုိ႔ ၿမဳိ႕ထဲတုိ႔ ကမ္းနားလမ္းတုိ႔ဆုိတာ လမ္းမႀကီးေတြ
ေပၚမွာ ဟုိဘက္မွာ တစ္စီး ဒီဘက္လမ္းမွ တစ္စီးရပ္ထားတာေတြရွိေတာ
႔လမ္းက ႏွစ္လမ္းသြားဆုိ တစ္လမ္းသြားပဲျဖစ္ေတာ႔တယ္ေလ ၊ အဲလုိ
မျဖစ္ရေအာင္ လမ္းမေပၚေတြမွာ ေန႕စဥ္ရက္ဆက္ ရပ္ထားတဲ႔ ကားေတြကုိ အေရးယူမႈေတြ ေဆာင္ရြက္သင္႔တယ္"ဟု ကုမၸဏီ၀န္ထမ္း ကုိတရုတ္ႀကီးက
ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္းရွိ လမ္းမ်ားအား သတ္မွတ္ထားေသာ ဧရိယာျပန္လည္ျပည္႔
မွီေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင္႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မူမ်ား ေျဖရွင္းႏိုင္ေၾကာင္း ကားအေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္သူမ်ာ းထံက သိရသည္။
"ကားေတြ မ်ားလာတာနဲ႔ေတာ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ သူမ်ားႏုိင္ငံေတြမွာဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံထက္မ်ားပါတယ္။ ဘယ္ကားသမားပဲ ေမးၾကည္႔ၾကည္႔ပါ။ မီးပြဳိင္႔ေပးခ်ိန္ မမွန္တာက အဓိကလုိျဖစ္ေနတာ။"ဟု ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္း တကၠစီေျပးဆြဲေနသူ ေက်ာ္ထက္က ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္းရွိ ကိန္းကဏန္းျဖင္႔ ေဖာ္ျပေသာ မီးပြဳိင္႔မ်ားမွာ စကၠန္႔ (၃၀)ၾကာခ်ိန္၊ စကၠန္႔ (၉၀)ၾကာခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ာ
မ်ားသည္ မီး ၀ါ၊ စိမ္း၊ နီျဖင္႔သာ အသုံးျပဳေနျခင္းျဖစ္သည္။
မီးပြဳိင္႔မ်ားတြင္ တစ္ဖက္ယာဥ္ေၾကာမွ ထြက္ခြာရန္ မီးစိမ္းျပေနခ်ိန္၌ အျခားတစ္ဖက္ယာဥ္ေၾကာမွ ရပ္တန္႔ရန္၊ မီးနီျပအေျခအေနတြင္ လမ္းမႀကီးမ်ားေပၚ၌ ယာဥ္မ်ား ရပ္တန္႔ထားျခင္းေၾကာင္႔ ၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား
ျဖစ္ေပၚလာၿပီး အခ်ိန္ၾကာျမင္႔စြာ လမ္းပိတ္ဆုိ႔မႈ မ်ားျဖစ္ေပၚလာရျခင္း
ျဖစ္ေၾကာင္း ခရီးသြားျပည္သူမ်ားထံက သိရသည္။
"လမ္းေတြမွာၾကည္႔ သတ္မွတ္ထားတဲ႔ လမ္းဧရိယာကုိ မျပည္႕ေတာ႔ဘူး။ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ထဲမွာဆုိ ကၽြန္မ တုိ႔ ေတြ႔တာ ျပည္လမ္းမႀကီး တစ္ခုပဲရွိတယ္။ ဒါေတာင္ျပည္လမ္းက အစအဆုံး မဟုတ္ဘူးေနာ္။(၈)မုိင္ကေန လွည္းတန္း
ေလာက္ အထိပဲ။ ဘယ္ကားမွ မၾကပ္ဘူး။ အင္းစိန္လမ္းဆုိ အခ်ိန္ျပည္႔ လမ္းပိတ္တာ ႀကဳံရတယ္"ဟုအင္းစိန္မွလွည္း
မေအးမိစံက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္းရွိ လမ္းမႀကီး (၇)ခုမွာ (၇၂)ေပရွိၿပီး အျခားလမ္းမ်ားမွာ (၄၈)ေပႏွင္႔ ေပ(၆၀)ရွိၿပီး (၂၀၁၀) ခုႏွစ္အတြင္းက အဆိုပါလမ္းမမ်ား၌ ယာဥ္တစ္သိန္းကိုးေသာင္းေက်ာ
"အခုဆုိ ကားသစ္ေတြ ၀င္လာတာမ်ားတာနဲ႔အမွ် လမ္းေတြ ၾကပ္လာႏုိင္
ပါတယ္။ အင္းစိန္လမ္းတုိ႔ ၿမဳိ႕ထဲတုိ႔ ကမ္းနားလမ္းတုိ႔ဆုိတာ လမ္းမႀကီးေတြ
ေပၚမွာ ဟုိဘက္မွာ တစ္စီး ဒီဘက္လမ္းမွ တစ္စီးရပ္ထားတာေတြရွိေတာ
႔လမ္းက ႏွစ္လမ္းသြားဆုိ တစ္လမ္းသြားပဲျဖစ္ေတာ႔တယ္ေလ
မျဖစ္ရေအာင္ လမ္းမေပၚေတြမွာ ေန႕စဥ္ရက္ဆက္ ရပ္ထားတဲ႔ ကားေတြကုိ အေရးယူမႈေတြ ေဆာင္ရြက္သင္႔တယ္"ဟု ကုမၸဏီ၀န္ထမ္း ကုိတရုတ္ႀကီးက
ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္းရွိ လမ္းမ်ားအား သတ္မွတ္ထားေသာ ဧရိယာျပန္လည္ျပည္႔
မွီေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင္႔ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မူမ်ား ေျဖရွင္းႏိုင္ေၾကာင္း ကားအေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္သူမ်ာ